Friday, April 25, 2008

Cerita Cinta Hati Kami

Hmmm...

It has been passed 3 weeks since Ilayda Anaiis was born but I did not have time to write about her delivery kan..ok..

My contractions started about 2 weeks earlier.They became stronger and stronger day by day.About 4 a.m on the 31 March 2008,I suddenly woke up from my sleep.I thought to go to the bathroom as usual but before I got down from my bed,I felt something hot running between my legs and I could not stopped it!(Macam terkencing jer)..

O la la.."I think I know what happen..,is this the time?"My heart was beating really fast that time!I ran to the bathroom and checked wether there was any signs of labor..Tengok punya tengok..I found some mucus plug with some blood stain on my sarung.Huhu...."Confirm!Im going to deliver my baby........"

My heart started to run fast again..dup dap dup dap..I told my hubby what happened and he just said.."FALSE ALARM kot Sayang....."Hmmmm...I said to him.."No,this is real..like before..macam nak bersalin Nasrin!".My hubby pun bila dengar jer I kata camtu..Dia pun terus bangun dari katil and terus kemas katil...Hehehe..He said.."Nak p klinik dah ker?"..

We wait until 1 hour before going to the clinic.Nak tunggu cerah sikitkan.In that time,my hubby and I siap basuh pinggan,kemas-kemas yang patut..I also sempat online my yahoo messenger chatting with my friends lagi..Nak kurangkan rasa gentar tu..I called my mother and told her my condition.My mother said.."Pegi clinic cepat.Karang tebersalin kat umah kang!"..I said.."OK mak..nak pegi ni.."

We left Wafeeq and Nasrin at home.Terpaksa..Takde org boleh jaga..dah la pagi lagi..jiran pun x bgn lagi..mmg tak mahu menyusahkan mereka..Mujur Wafeeq boleh diharap jaga adik.Every half n hour,we called Wafeeq at home.His Tok also called him every 1 hour..Alhamdulillah..tiada apa berlaku..

We left to the clinic at 6 a.m and reached there 15 mins after.I was 2 and the half cm dilated.Then they took me to a waiting room for checking the baby's heart beat.About 8.50 a.m,I was admitted to the labor room for epidural injection.For me,epidural is the best birth pain killer.My pain was totally gone.My husband and I waited for about 2 hours before the midwife entered the room.She said that I am ready to do the pushing.My doc Mr.Dejoie and my hubby were beside me..I pushed 3 times and syukur...Ilayda Anaiis was born at 11.15 a.m. on the 31 March 2008,9 days earlier from the EDD.Memang x rasa sakit langsung and tiada side effects.Midwife mmg byk membantu plus my doc..Yang best jahit pun tak..:)


First day of Ilayda Anaiis
-2 hours after the delivery


2nd day...


Day fourth..
-Balik rumah dari klinik..


Day 7-Tunggu Uci dan Mak Tok sampai..


13 hari-Ngantuk sungguh!


Umur 17 hari..
Ramai tetamu tengok saya..


22 days old


21 days old..
Dah berisi..
Pandai tegakkan kaki dan kepala..


21 days old-sudah tahu senyum sikit-sikit
-pandai tengok objek bergerak


Ilayda Anaiis...24 days old
Suka nak enjut-enjut dlm car seat..


Day 25..Dah pandai nangis kalau lambat angkat..


Hari ke 26..
Hmm..makin cerdik budak ni..
Asyik nak berdukung ajer..

Alhamdulillah,my baby and me are fine.


*Ku ambil set lepas bersalin Leesa Formula.Memang bagus produk ini.Badan rasa sihat dan cergas.Best!





16 comments:

katak_78 said...

Anaiis..as sweet as her name...hmm..mcm budak perancis dahh...hehehe,,

Faizah said...

klyn..Anaiis mmg budak perancis n masih lagi rakyat perancis..hehhehe..belum lagi jadi warga Msia tau..

umiyumi said...

izah, comelnye Anaiis.. hee gebunya.. ni yg wat k umi geram nihh :D

Kiah Kardashian said...

sungguh comelllllllllll.... biler la kita plak nak rasa ada baby girl niih. Hugs and kisses to both of you. Hang ni pantang orang meayu ker pantang orang perancis ni

YuszTieY said...

izah...tak reti nak bagi resepi donat coz tak pandai ...lagi pun kita masak kot campak jer...tapi alhamdulilah menjadi jer setakat ni...heheheheee
bulat mata anais tu yerr..sebiji cam muka nasrin ..masaih lagi budak parancis yer....

Ajzie said...

Comelllllllll nya diaaaaa.. Betul laaaaa seindaah nama nyaaaa..

Tahniah Izzah

Unknown said...

cantiknya mata dieee
congratulation akak!!!!
satu lagi rahmat utk family!

Kak Elle said...

wah wafeeq bolih di harap ye?
very cute and pretty baby:)

silversarina said...

Comelnya..geram.... macam budak besar je dia celik mata tu. .semoga sihat sokmo :)

Mulan said...

tolong cium sikit pipi anaiis tu.. geram betooolll..!!!

hanny said...

bersih ajer tengok muka baby nih ya....comel...

Aku said...

salam perkenalan..saya dh lama baca blog akak cuma malu nk tinggal jejak..hehehe..comel la anaiis tu...kakak dgn abngnya pun kiut abes ..syok tgk baby tu..tahniah ye kak.

UmiMia said...

Senang nya bersalin kali ni yer...bolehlah tambah lagi satu lepas2 ni...Alhamdulillah semua berjalan lancar jer kan...I wish u all the happiness in the world...

oldtown~Smell the Roses said...

Comel arrr..mcm muka abg dia ke? Geram nak cubit pipi!

Faizah said...

merci semua sbb tinggalkan tanda ingatan anda..

fsj said...

seronok la dengar akak cite.
cam bersalin tu senang sangat..
kite salu je dengar sakit..
takot,
huhuh :D